Sådan opnår du et varigt rygestop

Posted By on 21 jul, 2015 |


Træt af at ryge?

Har du røget i mange år, men endelig besluttet dig for at stoppe? Det kan der være mange grunde til. Det kan være, at det primært er af økonomiske årsager, at du vil stoppe. Det kan trods alt spare dig for mange 100.000 kroner i cigaretter, alt afhængig af hvor meget du ryger. Det kan også være at du endelig har indset, at du godt kunne tænke dig at blive over 70 år, og at du indtil da gerne vil holde kroppen fri for rygnings-relaterede lungesygdomme som KOL og lungekræft. Uanset hvad motivationen er, kan et rygestop dog være nok så svært. Her følger et par af de mest effektive metoder inden for rygestop.

Sådan holder du rygestoppet

En af de allermest effektive rygestops-metoder, er den såkaldte dag-for-dag metode. Programmet går i korte tæk ud på, at man hver eneste morgen efter rygestoppet, læser lidt information om en pågældende dag man er nået til i sit rygestop. Når man læser om, hvilke effekter rygestoppet har, og erfarer at ens krop reagerer efter et helt fastlagt skema, kan det øge motivationen gevaldigt. Og man kan se en ende på hele forløbet. Programmet er tilmed helt og aldeles gratis. Du skal blot selv printe det ud. Flere forskellige hjemmesider, der beskæftiger sig med rygestop, giver denne metode karakteren på 10 ud af 10, fordi den på én gang er uhyre effektiv, gratis og booster selvtilliden. e smoke
En anden rygestopsmetode, er den såkaldte e smoke eller e smøg. Nikotinen – som er det stof man bliver afhængig af – er ikke skadeligt i sig selv. Det er de andre stoffer i en cigaret derimod. En e smoke udnytter dette princip. Her får man både lov til at ryge og man får sin nikotin. Blot ved hjælp af damp i stedet for. Det betyder også, at du i princippet kan ryge overalt. Dampen er helt og aldeles uskadelig, og fås med diverse smage. Og de færreste omkring dig vil klage over, at du dufter af eksempelvis jordbær.